Η αναγνωρισιμότητα ενός brand αποτελεί έναν δείκτη που δείχνει το πόσο οικεία είναι μια επωνυμία στην αγορά-στόχο της, ενώ μπορεί να επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών. Η δύναμη του brand awareness αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι ορισμένα brands έχουν επιτύχει τόσο ευρεία αναγνώριση, που τα εμπορικά τους ονόματα έχουν γίνει συνώνυμα με τους γενικούς όρους του προϊόντος που αντιπροσωπεύουν -αλήθεια, ποια μάρκα σάς έρχεται στο μυαλό ακούγοντας τη λέξη χλωρίνη;
Ο κύριος λόγος για τον οποίο η μέτρηση του brand awareness είναι τόσο σημαντική για το στρατηγικό πλάνο προβολής είναι ότι μπορείτε να διαπιστώσετε την καμπύλη προόδου μέσα στον χρόνο, όπως και την απόδοση των διαφημιστικών σας καμπανιών.
Προχωρώντας σε μια ευρείας κλίμακας ομαδοποίηση των δεικτών βάσει των οποίων μπορεί να μετρηθεί το brand awareness, προκύπτουν:
- Εργαλεία για τα metrics γύρω από την ιστοσελίδα του brand (π.χ. website traffic)
- Εργαλεία για τα metrics γύρω από τις offline και online αναφορές που προκύπτουν για το brand
Στο παρόν άρθρο θα εστιάσουμε στη δεύτερη ομάδα για την οποία ξεχωρίζουμε τους εξής 4 δείκτες:
Publicity Share
Μέσω των υπηρεσιών Media Monitoring & Analysis μπορείτε να έχετε μια πλήρη επισκόπηση των ενεργειών σας στα Μέσα, offline & online. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται τα earned Media, δηλαδή η δημοσιότητα που αποκτά η επωνυμία σας χωρίς να έχετε πληρώσει για αυτή. Μπορείτε να καθορίσετε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και να δείτε σε ποια Μέσα υπάρχουν αναφορές για το brands σας, στοιχείο που μπορείτε να εντάξετε στο συνολικό επικοινωνιακό σας πλάνο.
Share of Voice (SoV)
Το Share of Voice είναι ένα σημαντικό KPI για την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, καθώς δείχνει πόσοι άνθρωποι μιλούν για το brand σας σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές σας. Σάς βοηθά να προσδιορίσετε τις δυνατότητες που έχετε για να στοχεύσετε σε κοινό που ενδιαφέρεται για το προϊόν/υπηρεσία σας, αλλά δεν σας γνωρίζει ακόμη.
Digital Listening
To digital listening αποτελεί τον ιδανικό τρόπο μέτρησης των αναφορών του brand σας στα online Μέσα. Περιλαμβάνει την παρακολούθηση των αναφορών ενός brand σε news sites, blogs, forums και social media, προκειμένου να αποτυπωθούν νέα, τάσεις και απόψεις που σχετίζονται με το brand.
Ορισμένα χρήσιμα metrics του digital listening προς παρακολούθηση είναι:
Total Mentions: Το σύνολο των αναφορών που σχετίζονται με το brand.
Benchmarking: Σύγκριση μιας μέτρησης (π.χ. αριθμού αναφορών, sentiment) με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα, προκειμένου να καταστεί σαφές αν υπήρξε αύξηση ή μείωση.
Trending/Fading Topics: Τα θέματα που εξαπλώνονται γρηγορότερα σε όγκο τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή τα θέματα για τα οποία εξασθενεί το buzz.
Impact: Ο αντίκτυπος ενός website. Πρόκειται για αλγόριθμο που δίνει ένα σκορ από το 1 ως το 100 και αποτυπώνει το πόσο «σημαντικό» είναι κάτι.
Reach: Ο μέσος όρος του αριθμού των ατόμων που εκτιμάται ότι έχουν δει μια δεδομένη ανάρτηση από μια πηγή. Υπολογίζεται λαμβάνοντας υπόψιν μετρήσεις όπως: followers, engagement, page ranks and estimated views.
Sentiment
Η ανάλυση συναισθήματος προσφέρει στις επιχειρήσεις πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τις απόψεις, τις συμπεριφορές και τα συναισθήματα του κοινού τους προς αυτές ή/και το brand τους. Μόλις γίνει κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο το κοινό-στόχος αλληλεπιδρά, τότε μπορείτε να βελτιώσετε/ενισχύσετε την χρηστική εμπειρία, να προστατεύσετε τη φήμη του brand, να έχετε εικόνα για το συναίσθημα του κοινού προς τον ανταγωνισμό σας, αλλά και να εφαρμόσετε τις κατάλληλες τακτικές crisis management πριν καν χρειαστεί. Αναφορικά με τα social media, τα likes, τα σχόλια, οι κοινοποιήσεις και τα hashtag, αποτελούν νούμερα που σχετίζονται με την αποτύπωση του sentiment.
Η μέτρηση του brand awareness αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της επιτυχίας του επικοινωνιακού σας σχεδίου. Ελάτε σε επαφή με σημαντικούς δείκτες αποτύπωσής του είτε μέσω ενός demo υπηρεσιών Digital Listening, είτε μέσω ενός δείγματος Media Analysis.