Όποια γεύση και αν προτιμά κανείς ένα είναι σίγουρο: Το παγωτό βρίσκεται στην κορυφή των προτιμήσεων για ένα δροσερό γλυκό ειδικά το καλοκαίρι. Premium γεύσεις, υβριδικά προϊόντα και ευφάνταστες επικοινωνιακές ενέργειες επιστρατεύονται από τις εταιρείες του κλάδου παγωτού για να προσελκύσουν τους καταναλωτές.
Ο κλάδος φαίνεται ότι αναπτύσσεται με ικανοποιητικούς ρυθμούς. Είναι ενδεικτικό ότι ο δείκτης τιμών καταναλωτή της ΕΛΣΤΑΤ για την υπο-ομάδα των παγωτών βαίνει διαρκώς αυξανόμενος την τελευταία διετία, αφού από το 97.61 το Δεκέμβριο του 2021 (με έτος βάσης το 2020) ανέβηκε στο 113.40 τον Απρίλιο του 2023 -μεταβολή που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία αύξηση 17,3%.
Με αφετηρία τα παραπάνω, αποφασίσαμε να μελετήσουμε αναφορές από τη digital consumer intelligence πλατφόρμα Brandwatch, στην οποία παρέχει πρόσβαση η Clip News. Έτσι, είδαμε τί εικόνα διαμορφώνεται στο online περιβάλλον (social media, news sites, blogs, forums) για ορισμένα brands του κλάδου (Algida, Ben & Jerry’s, Boss, Haagen Dazs, Lacta, Magic, Scandal, Δωδώνη, Κρι Κρι), για το διάστημα 01/06/2022-30/06/2023.
Buzz γεύσεων
Από το σύνολο των 5.804 αναφορών, η εικόνα του συνολικού όγκου που προκύπτει για τα εξεταζόμενα brands, ΚΡΙ ΚΡΙ και ΔΩΔΩΝΗ καταλαμβάνουν τις πρώτες θέσεις, όπως φαίνεται και στην παρακάτω «πίτα»:

Ως προς τις πηγές από όπου προέρχονται οι αναφορές, σαφές προβάδισμα έχουν τα Social Media, με το Twitter και το Facebook να κυριαρχούν. Επιπλέον, σημαντικό μερίδιο αναφορών εντοπίζεται και στα news sites, όπου ξεχωρίζουν εταιρικά θέματα, όπως εξαγορές (Όμιλος Βενέτη για Δωδώνη), δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (π.χ. Unilever Future Leaders Programme), κ.ά.:

Στο παρακάτω word cloud, όπου αποτυπώνονται οι κορυφαίες και πιο πρόσφατες φράσεις και hashtags για τα εξεταζόμενα brands, γίνονται αντιληπτά με μια ματιά τα παραπάνω συμπεράσματα ως προς τη θεματολογία:

Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι στη συνολική δημοσιότητα ενός brand συμβάλλουν και προωθητικές ενέργειες, όπως παροχή δώρων μέσω διαγωνισμού σε μια τηλεοπτική εκπομπή:

Απολαυστικοί καταναλωτές
Όπως είναι αναμενόμενο, το γευστικό παιχνίδι της δημοσιότητας περιλαμβάνει και ικανές δόσεις χιούμορ, όπως διαπιστώνεται και από τα παρακάτω:

Η χροιά όλων των σχολίων, ωστόσο, δεν είναι πάντα ουδέτερη και χιουμοριστική. Οι καταναλωτές ασκούν κριτική, εκφράζουν επιθυμίες, γίνονται οι εμπνευστές των εταιρειών για κάτι καινούργιο. Εκτός, όμως, από τα χαρακτηριστικά ενός παγωτού σημαντικό ρόλο για την επιλογή του παίζει και η τιμή και ακόμη περισσότερο τον τελευταίο χρόνο που οι ανατιμήσεις «δίνουν και παίρνουν». Όλα αυτά καθιστούν απαραίτητο για ένα brand το να λαμβάνει υπόψη του τα συμπεράσματα ενός Media Analysis Report και να τα αξιοποιεί στη συνολική του στρατηγική:

Αντί επιλόγου
Στελέχη του κλάδου προβλέπουν ότι φέτος το καλοκαίρι η αγορά του παγωτού θα κινηθεί ανοδικά τουλάχιστον κατά 15%, ενώ ουσιαστικό ρόλο θα παίξουν και τα συνοικιακά σούπερ μάρκετ.
Η παραπάνω ανάλυση αποτελεί μια ενδεικτική προσέγγιση, λαμβάνοντας υπόψη ότι διαφοροποίηση σε δείγμα και χρονικό πλαίσιο μπορεί να φέρει μια διαφορετική εικόνα μεγεθών.